Monday, February 4, 2008

DOA MUSTAJAB

Adakalanya kita kehilangan sesuatu barang yang amat berharga bagi kita. Ini ada satu usaha berdoa dengan doa Yasin Tujuh Mubin yang saya petik dari e mail kawan saya yang saya rasa sangat baik diamalkan.

Kasiran,
Aku harap hang bersabar, dulu aku pernah hilang kelopak Styer semasa di Bosnia, ustaz tolong dengan majlis membaca Surah Yasin 7 Mubin. Ustaz unit hang tau ke doa Yasin 7 Mubin tu (dalam Surah Yasin memang ada 7 kali ayat diakhiri dengan Mubin. Bila selesai setiap mubin dalam Surah Yasin, berhenti untuk berdoa, dan baca lagi berhenti pada mubin yang kedua, Doa, seterus nya begitulah hingga mubin ke tujuh dan baca lagi sekali hingga habis Surah. Alhamdulillah, kelopak tu dipulangkan semula malam tu juga dan semua roang tahu siapa yang ambil. Tetapi kita tidak ambil tindakan sebabitu janji saya pada semua orang. Jika nak mujarab doa tu bacakan kepada pasir sungai yang kering tu dibubuh dalam dulang.
Cuba lah tanya guru agama yang pandai. Dalam salji suspek tu berpeluh-peluh panas skot. Insyaalah.
Tidak mengapa jika tidak dapat datang, majlis ini tidak penting jika dibandingkan dengan kes hang tu. Uruskan tugas dan tanggungjawap hang dulu. Terima kasih dan bersabar.pastikan usaha.

No comments: